Temàtica o tipus:
Notícies

El Consell d’Alcaldesses i Alcaldes de la Conca de Barberà aprova per unanimitat moció de suport a les pedanies i nuclis agregats històrics de la comarca

La sessió també va servir per presentar l’estudi de millora del transport públic per carretera i el Pla d’Assistència i Suport Comarcal en matèria de Protecció Civil
Publicat: ·

Descripció

WhatsApp Image 2026-07-14 at 13.25.40.jpeg

La sala noble del Palau Alenyà va acollir, aquest dilluns 15 de juny, una sessió ordinària del Consell d’Alcaldesses i Alcaldes de la Conca de Barberà, durant la qual es van abordar diversos assumptes d’interès per al conjunt dels municipis de la comarca.

El primer punt de l’ordre del dia va ser la presentació de l’estudi de millora del transport públic per carretera a la Conca de Barberà. La sessió va comptar amb la participació de la directora general de Transports i Mobilitat, Susi López, que va exposar les principals línies de treball plantejades per avançar en la connectivitat entre els municipis i facilitar els desplaçaments de la ciutadania.

Seguidament, es va presentar el Pla d’Assistència i Suport Comarcal en matèria de Protecció Civil, un document en el qual el Consell Comarcal treballa des de fa temps amb l’objectiu de reforçar la coordinació, la prevenció i la capacitat de resposta dels municipis davant possibles situacions d’emergència.

La sessió va finalitzar amb l’aprovació per unanimitat de la moció de suport a les pedanies i nuclis agregats històrics de la Conca de Barberà, amb la presència de la majoria dels alcaldes i alcaldesses pedanis de la comarca.

La moció posa de manifest que les pedanies i els nuclis agregats tenen un paper essencial en la fixació de població, la cohesió territorial i la conservació del paisatge, però sovint pateixen dificultats per accedir directament a determinades subvencions i recursos públics pel fet de no disposar de personalitat jurídica pròpia.

El text aprovat reclama a la Diputació de Tarragona i a la Generalitat de Catalunya que incrementin els recursos destinats als plans d’obres i al finançament d’infraestructures, i que impulsin un Pla Específic per a les Pedanies i Nuclis Agregats Històrics de la Conca de Barberà.

Aquest pla hauria d’incloure línies d’ajut per millorar infraestructures i serveis bàsics, com l’abastament i la salubritat de l’aigua, els camins, els accessos, l’enllumenat públic, el transport, la connexió digital o el servei de correu postal. També preveu actuacions en matèria d’habitatge, patrimoni, dinamització social i cultural, activitat econòmica, serveis socials, transició energètica, prevenció d’incendis i seguretat ciutadana.

La moció també defensa el reconeixement i l’enfortiment de la figura dels alcaldes i alcaldesses pedanis com a representants institucionals dels seus nuclis, així com la creació d’un mecanisme estable de coordinació entre el Consell Comarcal, els ajuntaments i les alcaldies pedànies per fer seguiment de les actuacions i atendre les singularitats de cada poble.

Arxius i recursos

WhatsApp Image 2026-07-14 at 13.02.26.jpeg
WhatsApp Image 2026-07-14 at 13.25.40.jpeg
WhatsApp Image 2026-07-14 at 13.01.32 (1).jpeg

Notícies relacionades