Temàtica o tipus:
Notícies

El servei de suport a l’associacionisme consolida el seu paper amb 200 tràmits i assessoraments el 2025

Un total de 89 entitats han fet ús del servei, que fa 15 anys acompanya el teixit associatiu en la seva regularització i gestió
Publicat: ·

En aquesta pàgina

El servei de suport a l’associacionisme del Consell Comarcal realitza 200 tràmits i assessoraments durant el 2025

El Servei de suport a l’associacionisme del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, gestionat a través de l’Oficina Jove, ha realitzat 200 tràmits i assessoraments entre gener i novembre de 2025. Aquesta xifra confirma la consolidació d’un servei que, des de fa 15 anys, acompanya les entitats en l’actualització i regularització de la seva documentació fundacional, fiscal i administrativa.

1Creix la demanda i la diversitat de gestions

Un total de 89 entitats han utilitzat el servei aquest any. Entre els tràmits més habituals destaquen:

  • 55 canvis de junta
  • 30 certificats registrals per obtenir el certificat de personalitat jurídica
  • 24 constitucions de noves associacions
  • 24 tramitacions de NIF definitiu i 9 de NIF provisional
  • 17 modificacions d’estatuts
  • 22 atencions per altres gestions i consultes
  • 10 gestions de requeriments d’administracions
  • 6 assessoraments en matèria de subvencions

Aquestes dades evidencien que el servei és clau per a la vida interna de les entitats, tant en l’àmbit organitzatiu com en la regularització fiscal i jurídica.

2Formació i acompanyament

El servei dona resposta a necessitats diverses: modificacions estatutàries, inscripció de noves entitats al Registre del Departament de Justícia, sol·licituds de NIF, assessorament fiscal, tramitació del certificat de personalitat jurídica i inscripcions al Cens d’Entitats Juvenils. També acompanya entitats esportives en la seva actualització al Registre d’Entitats Esportives de Catalunya.

Com cada any, l’Oficina Jove ha organitzat una formació específica per a associacions, celebrada el mes de febrer en format en línia, centrada en les obligacions fiscals. La sessió va comptar amb una cinquantena de participants, principalment membres de juntes directives.

Arxius i recursos

taller_entitats_5_1_0.jpg

Notícies relacionades