Temàtica o tipus:
Espai Arquitectònic

Antic hospital, forn vell i escorxador

Blancafort | Civil
Antic hospital, forn vell i escorxador
Antic hospital, forn vell i escorxador
Num. fitxa: 34
Título: Antic hospital, forn vell i escorxador
Propietari: Particular.
Categoria: Civil
Tipus de construcció: Hospital
Estil arquitectònic: Obra popular
Qualificació: Sense Protecció
Municipi: Blancafort
Nucli de població:
Adreça postal: C. Àngel Guimerà, 8

1Descripció

Edifici molt reformat. En l'actualitat l'únic element susceptible d'haver estat part de l'antic hospital és la cantonada de pedra.

2Ressenya històrica

L'edifici va funcionar com a hospital entre els segles XIII i XVIII. El 1620 l'administrador era Antoni Puig, de Forès.

El 1767 Joan Larios, arquebisbe de Tarragona, va donar permís perquè als baixos de l'hospital puguin fer el forn de la vila, conegut com a Forn Vell.

Consta que el 1800 aquest va ser arrendat a Pau Llurba Guitart i el 1802 a Gregori Prats.

Va funcionar com a forn de la vila entre els segles XVIII i XIX. Essent conegut com a "forn vell" per diferenciar-lo del "forn nou" que hi havia al carrer Major.

Posteriorment va fer funcions d'escorxador municipal fins a començaments del segle XX. El 1914 es documenta el seu arrendament per matar bens i porcs.

3Observacions

Ref. cadastral: 6291323CF4869A0001LD

4Curiositats

Els habitants de la vila estaven obligats a contribuir econòmicament al seu manteniment.

Localització