Augmenta un 3% l’ús del transport comarcal a la Conca de Barberà durant el primer semestre de 2025
Augmenta un 3% l’ús del transport comarcal a la Conca de Barberà durant el primer semestre de 2025
El Consell Comarcal destaca el creixement de la mobilitat entre municipis, amb més de 4.400 usuaris
El Consell Comarcal de la Conca de Barberà ha presentat l’informe del transport comarcal de viatgers corresponent al primer semestre de 2025, on destaca un augment del 3% en el nombre total d’usuaris respecte al mateix període de l’any anterior. En total, 4.408 persones han utilitzat aquest servei que connecta els municipis de la comarca, finançat pel Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.
Les dades confirmen una tendència a l’alça en la mobilitat local, especialment gràcies a l’ampliació d’horaris, la millora de la cobertura del servei a la demanda i la incorporació de noves parades a diverses línies.
Les 12 línies del servei de transport comarcal són:
- Línia 1: Vilanova de Prades – Vallclara – Vimbodí – l’Espluga de Francolí – Montblanc
- Línia 2: Lilla – Vilaverd – Prenafeta – Montblanc (servei a la demanda)
- Línia 3: Forès – Passanant – Belltall – Tàrrega
- Línia 4: Belltall – Solivella – Blancafort – la Guàrdia dels Prats – Montblanc
- Línia 5: Segura – Savallà del Comtat – Conesa – Les Piles – Sta. Coloma de Queralt – Vallespinosa – Pontils – Seguer – Sta. Coloma de Queralt (servei a la demanda)
- Línia 6: Senan – l’Espluga de Francolí (servei a la demanda)
- Línia 7: Barberà de la Conca – Montblanc (de dilluns a divendres, servei a la demanda)
- Línia 8: Tarragona – Valls – Vilaverd – Montblanc – l’Espluga de Francolí – Vimbodí i Poblet
- Línia 9: Rojals – Montblanc (servei a la demanda)
- Línia 10: Montblanc – Reus (dimarts i divendres)
- Línia 11: Sta. Coloma de Queralt – Les Piles – Rocafort de Queralt – Sarral – Pira – la Guàrdia dels Prats – Montblanc
- Línia 12: Biure de Gaià – Conesa – Les Piles – Guialmons – Sta. Coloma de Queralt
Entre aquestes, les que més han crescut són la Línia 7 amb un increment del 148%, la Línia 2 amb un 82% i la Línia 11 amb un 34%.
A partir d’un estudi realitzat amb la col·laboració dels ajuntaments, s’han identificat les necessitats de mobilitat en àmbits com la salut, l’educació, el comerç i l’oci. Des del mes de juny, s’han implementat millores com:
- Ampliació d’horaris a les línies 1, 5, 6, 7 i 9.
- Incorporació del municipi de Passanant i Belltall a la Línia 4.
Aquestes actuacions reforcen el compromís del Consell Comarcal per garantir un transport públic adaptat i eficient per a tota la ciutadania.