Es disparen el nombre de consultes durant el primer trimestre de l'any a l'Oficina de Consum de la Conca de Barberà

08/05/2023 Actualitat

Es disparen el nombre de consultes durant el primer trimestre de l'any a l'Oficina de Consum de la Conca de Barberà

Els temes més consultats són de llum, compres per internet, fraus bancaris, phishing, entre altres

Durant el primer trimestre d’aques any, s’han disparat el nombre de consultes a l'oficina comarcal de consum de la Conca de Barberà. Concretament han estat  92 consultes (suposen un increment del 135% en relació amb l'any passat), 24 reclamacions (durant el període de 20222 es van fer 23) i dues denúncies. Els temes més consultats són de llum, compres per internet, fraus bancaris, phishing, entre altres

A més, també s'han dut a terme xerrades informatives i cursos, concretament, el 21 de març es va fer el taller de "Com estalviar energia a casa" a Santa Coloma de Queralt i durant els mesos de març, abril i maig, s'està fent un curs avançat sobre tècniques de mediació a l'Agència Catalana de Consum.

L'atenció al públic és de dilluns a divendres de 8 a 15 hores pel que fa a les consultes telemàtiques i les visites presencials es fan els dimarts de 9 a 14 hores.

Des de l'OCIC es fa la tramitació d'expedients de consum mitjançant l'aplicatiu informàtic SIC (Sistema d'Informació de Consum) i d'acord amb les instruccions de l'Agència Catalana del Consum i l'OCIC de la Conca de Barberà tramita consultes, reclamacions, queixes, denúncies i arbitratges.