El servei d'associacionisme del Consell ha atès una vuitantena de consultes i tràmits

10/08/2020 Actualitat

El servei d'associacionisme del Consell ha atès una vuitantena de consultes i tràmits

Ja fa gairebé una dècada que l’Oficina Jove de la Conca de Barberà assessora i acompanya a les associacions de la comarca en la tramitació i en la regularització de la seva documentació fundacional i fiscal.

Amb el que va d'any 2020, i malgrat l'impacte de la pandèmia del COVID-19, s'han realitzat un total de 79 tràmits i assessoraments. Tots de caire gratuït. També, i malgrat no ser l'objecte directe del Servei, s'han assessorat i tramitat documentació d'entitats esportives de la comarca.

Els tràmits més habituals són:

  • Adaptació dels estatuts a la normativa vigent.
  • Modificació dels estatuts per canvi de nom i articulat.
  • Comunicació d’un canvi de Junta al Departament de Justícia.
  • Inscripció d’una nova associació al Registre d’Entitats del Dept. de Justícia.
  • Sol•licitud del NIF provisional i definitiu de l’entitat a Hisenda.
  • Canvi de nom a Hisenda.
  • Informació fiscal (IVA, import de Societats...).
  • Tramitació de la inscripció al Cens d'entitats juvenils de la Direcció General de Joventut
  • Informació i assessorament sobre la tramitació de subvencions

A més a més el servei actualitza les dades al Vademecum (eina de cerca d’entitats de la Conca de Barberà).

Per últim, a banda de la gestió i assessorament a les entitats, cada any l'Oficina Jove organitza una activitat formativa adreçada a les associacions. Aquest any va tenir lloc el passat mes de febrer, tot just abans de la pandèmia. Es va organitzar dues sessions formatives a Montblanc i a Santa Coloma de Queralt sobre la responsabilitat de la tresoreria de les associacions en la què hi van assistir més de 70 persones d'entitats de tot tipus (culturals, esportives, folklòriques, ampas, de veïns...).